Visit Citebite Deep link provided by Citebite
Close this shade
Source:  http://www.duranilleida.org/?p=306

Duran i Lleida Blog

Imprimeix aquesta opinió Imprimeix aquesta opinió Envia-ho a un amic Envia-ho a un amic

Reunió per la investidura

06/04/08

0804006-duran-parla-zapatero-i-fdez-de-la-vega.jpg 

Aquest cap de setmana he continuat mantenint contactes telefònics amb els representants del PSOE en relació amb la sessió d’investidura de Jose Luís Rodríguez Zapatero com a president del govern.   Divendres vam tenir el primer contacte oficial i públic amb el nou portaveu socialista, encara ministre de Defensa, José Antonio Alonso, i el secretari d’Organització del PSOE, Pepe Blanco. Els hi he dit molt clar que nosaltres no podríem votar positivament la investidura de Rodríguez Zapatero ja que recordareu que, al llarg de la campanya electoral, sempre m’havia compromès, en nom de CiU, que no ho faria si no publicaven les balances fiscals. No s’han publicat i, per tant, no puc arribar a cap acord d’investidura per tal de no trair el meu compromís electoral. 

Això vol dir que el nostre vot es mourà entre el no i l’abstenció i que la decisió final la prendrem en funció del grau de compromisos públics que assumeixi Rodríguez Zapatero en el propi debat d’investidura en resposta a la meva intervenció sobre les qüestions que li plantegi, ja siguin d’àmbit autonòmic, econòmic, social, de política de família en favor de la natalitat, de política d’aigua… En aquest blog sou molts els que m’heu plantejat la necessitat d’entendre’ns amb el govern. Jo crec que, d’aquestes converses, em puc reafirmar en dos plantejaments. El primer es que CiU té aquesta legislatura un gran capital polític i que els seus actius, en un moment o en un altre, es podran materialitzar. I el segon és que, en conseqüència, hi ha un marc de diàleg que pot permetre acords que vagin mes enllà de la investidura, encara que aquesta sigui rebutjada per coherència amb els nostres compromisos.

Categoria: Uncategorized a les 12:21 pm
14 Comentaris
  1. El vostre vot dependrà del que Zapatero digui a la resposta al que diguis tu? Però si digui el que digui Zapatero no tindrà cap conseqüència!

    mai9 on 6 Abril 2008 at 3:16 pm

  2. Gràcies mai9. Com que no el votarem a favor no sera greu. Però vaja, alguna cosa haurà de fer i complir.

    josep duran lleida on 6 Abril 2008 at 7:10 pm

  3. Bona tarda,

    Queda clar que durant la campanya vàrem dir que sense balances fiscals no hi havia suport, així que si volem que l’acció política del nostre partit sigui respectat, hem de cumplir els compromisos, i aquest segurament era el primer.

    Com podriem donar suport nosaltres si sembla que els del PSOE CENTRAL han deixat abandonats als del PSOE CATALUNYA (Bé, diguem-ne PSC)?. Si ni entre ells mateixos es possen d’acord (bé sabem que votaran ja que existeix la disciplina de partit, que si no ja veuriem…) nosaltres no serem els que els hi possem més maco…

    Si serveix o no votar a favor o en contra, hi han moments en que s’ha de pensar en el compromís que s’ha pres amb els votats i, per ara, s’estant cumplint, oi?.

    Per cert… Els mitjans vàren dir que dos socialistes no van votar a en Bono. Es cert? Qué es deia pels passadissos del congrés?.

    Gràcies.

    Jordi Valls on 6 Abril 2008 at 7:12 pm

  4. Estimat Josep Antoni:

    En primer lloc, hauré de donar-te gràcies per ser dels polítics que fa política real. I ho faig amb un lament anexe, i és que al meu país -València- en hi han pocs o cap. Espere que algún día sorgixquen alguns Duran. Jo, com tú, també desitge una opció centrada , ampla i representativa per al poble valencià. Alguna recepta?

    En quan a la nova legislatura, una pregunta directa i concreta: qui del PSC es mostraría favorable a cap pacte amb CiU a Madrid?

    Gràcies.

    Faustí Barberà on 6 Abril 2008 at 8:56 pm

  5. Ho oblidava! Una pregunta més.

    Què penses del proper congrés de CDC i dels debats interns vs. UDC?

    Ara sí. Gràcies.

    Faustí Barberà on 6 Abril 2008 at 8:59 pm

  6. Perfectament estic d’acord am vostè, que no s’ha de votar a Zapatero. Cal queCIU és guareixi en salut pel desgovern que molt possiblement es presenta. Convé que després no ens haguèm d’arrepentir.

    Silveri Garrell on 7 Abril 2008 at 10:14 am

  7. Estic d’acord amb la possibilitat d’arribar a acords amb el PSOE quan sigui possible i, si és entrant al govern espanyol encara millor, així almenys hi hauria un ministre catalanista que malauradament si ens hem de refiar del PSC ho tenim negre.
    Com ja he comentat en altres ocasions, em fa por que si CiU no passa a formar part del govern, el PSOE anirà a buscar el PP i llavors sí que ja podem plegar.

    Salutacions

    Francesc (Olot)

    Francesc on 7 Abril 2008 at 11:43 am

  8. Bon dia Duran,

    M’agrada la política però me n’adono que hi ha coses d’aquest món que se m’escapen. Ambtot, penso que si CiU i 5 diputats més, voteu en contra de l’investidura de ZP, perdrà la votació i s’avindrà a árribar a més acords amb vosaltres encara que sigui a correcuita.

    En tot cas sort!

    Agusti Ignasi Garrido on 7 Abril 2008 at 2:45 pm

  9. Bona tarda Josep;
    No sé si aquest mail t´arribarà i encara que així fos tinc dubtes sí el que et demanaré entra dintre de la llògica.Però he pensat que si més no valía la pena intentar-ho.
    M´explico, la meva germana Roser el dilluns vinent fa 50 anys i li estem preparant uan serie de sorpresas ( que semblen inacabables) perque és una persona que sens dubte és mereix fer qualsevol cosa per ella. Una de les coses que estem preparant és preparar-li una serie de dedicatòries de personatges a las que ella té molta admiració amb una foto seva. I com tu dintre de la política ets la seva imatge preferida ( igual que la de tota la nostre família) m´atreveixo a demanar-te aquest favor… Si hem poguessis fer aquest gran favor et prego m´ho enviis al C/SÓCRATES, 105 1.2. (08030)BARCELONA.
    Moltes gràcies, salutacions cordials i que la teva salut segueixi millorant. Et necesitem encara durant molts anys!!

    xavier orts on 7 Abril 2008 at 4:37 pm

  10. Sr. Duran,
    Volem que ens respectin com a catalans que som. Nosaltres, ja hem votat, jo he votat CiU, ara cal que vosté, faci que ens respectin, que nosaltres l’hem votat justament per aixó i hem delegat en vosté. I fer-se respectar, vol saber dir no quant convé, encara que ens fem antipàtics.

    Josep-Empordà on 7 Abril 2008 at 6:17 pm

  11. Senyor Duran,

    Em pregunto només per quina raó ZP li hauria de donar a CIU una certa clau de la governabilitat a partir d’un moment determinat de la legislatura; la posició del PSOE no és tant feble com per haver de cedir en allò que vostè pot demanar-li (balances fiscals, finançament, Roina, etc.) i crec que si no cedeix no es faria cap bé de pactar-hi, ni per Catalunya, ni per CIU. Sincerament tampoc veig CIU treient contrapartides per Catalunya amb el tripartit beneficiant-se’n al govern. És un tant surrealista.

    Què ens queda? Que en el congrés d’ERC passi quelcom que deixi el govern de Catalunya en minoria. Que es convoquin eleccions i guanyi CIU, i que guanyant les eleccions per un marge que faci que un nou tripartit no sumi, es pacti amb el PSOE a Madrid. CIU a Catalunya i PSOE a Madrid, com en els ‘vells’ temps.

    Li veig un problema a tot això. Penso que qualsevol català a aquestes alçades està cansat d’eleccions i d’inestabilitat. Mal per mal, millor que el tripartit acabi el seu cicle, fins el 2010, i que els catalans decidim quan toqui. Què li queda a CIU durant aquest temps? La meva opinió és que li queden els acords puntuals, beneficiosos per a Catalunya, però sense l’esquizofrènia que suposaria un acord permanent amb el PSOE a Madrid, amb el tripartit governant la Generalitat. Això si el tripartit arriba al 2010…

    Oriol on 7 Abril 2008 at 9:05 pm

  12. Gràcies a tots pels comentaris, Jordi Valls, Faustí Barberà, Silveri, Francesc, Agusti Ignasi, Xavier, Josep i Oriol.
    Pels passadissos es deia que qui no havia votat a en Bono era l’Alfonso Guerra però jo no ho sé. De fet vàrem sortir junts de l’hemicicle i en dues ocasions li preguntaren al respecte. La resposta d’en Guerra fou genial “…pero no es Ud. periodista y no sabe que el voto es secreto;quiere Ud. ahora hacerme revelar un secreto constitucional?”.
    A València no sé què recomanar-vos. Que s’ajuntessin tots i cerquesin un bon líder però amb un miním de coherència ideológica; jo crec que no serveix anar tots plegats barrejats encara que se sigui valencianista. Del Congés de CDC i de les relacions amb Unió no tinc res a dir-hi, crec que s’ha de respectar el que ells opinin i decideixin, després ho haurem de fer nosaltres.
    S’ha de tenir molta cura com es pacta amb el PSOE si finalment s’hi pugués pactar. El PSOE sortirà igual a la segona volta a no ser que en aquesta segona ocasió hi hagues més no que si, però aixó podria comportar noves eleccions i crec que ho pagaríem car. En primera volta si no hi ha compromisos no ens toca altra alternativa que votar que NO.
    Xavier Orts, escric desde l’escó mentre Rodríguez Zapatero contesta a en Rajoy i no seré a Barcelona fins divendres a la tarde però espero fer-te arribar la foto. Ja l’he demanat al despatx per a què tan aviat arribi la signi i la puguin portar a casa seva.

    Josep Duran i Lleida on 8 Abril 2008 at 2:40 pm

  13. Señor Duran LLeida, soy aragonés y aunque mas o menos entiendo el catalán, no tanto como para escribir en el, por eso lo hago en castellano. Como español, respeto las distintas identidades, lenguas y culturas de españa (por supuesto la catalana también), no me gustan los nacionalismos exasperados (ni el catalán, ni el vasco, ni el español que por supuesto también existe) porque creo que solo sirven para crear conflictos, separar a las personas y despertar desconfianzas y hostilidades. Respeto el nacionalismo moderado, sobretodo si tiene como objetivo no separar sino proteger aquello que corre peligro, por asi decirlo, de ser “absorbido” por el conjunto hasta desaparecer (el aragonés ya no lo habla casi nadie a pesar de los esfuerzos de algunos). Sin embargo tengo que decir que algunos nacionalismos, el catalán entre ellos, me resultan a veces desconcertantes. Tan pronto se oyen voces hablando sobre el federalismo, sobre la España plural que respeta todas sus identidades, como otras que directamente “critican” por sistema todo aquello que simboliza lo español (o lo españolista según ellos) como si fuera la raiz de todos los males, y que solo hablan de separación, de diferencia y de rechazo a lo que no es “lo suyo” (en este caso lo catalán). Al final uno no sabe que pensar. Yo personalmente considero el federalismo una buena opción, aunque por ejemplo Estados Unidos o Alemania son federaciones y allí nadie cuestiona la unidad de la nación americana o la alemana, cosa que si sucede aquí constantemente. Estaría bien que se llegase a un acuerdo definitivo sobre el modelo de Estado, donde el respeto máximo a las distintas identidades, nacionalidades, naciones, comunidades o como lo queramos llamar (en esto último hay tanta controversia que no se con que denominación quedarme, por eso pongo tantas) que integran el Estado español, pudiera encajar perfectamente con el respeto a la existencia de España como una unidad y no una mera suma de territorios.
    Con respecto a la opinión de CIU cada vez estoy más confuso. ¿Consideran ustedes que Cataluña debe independizarse y convertirse en un Estado separado de España (entre España y Francia, como diría Laporta) o que debe seguir en España? Y si es el segundo caso, bajo que estatus? ¿Consideran que España es una nación compuesta de otras naciones diversas, o sólo la reconocen como Estado en el sentido administrativo (al menos en lo referente a Cataluña) o también como nación (sin negar por ello la existencia de la nación catalana)?
    Se que son preguntas quizá algo comprometidas y de mucho calado para soltarlas así de pronto, pero ya que tengo la oportunidad de preguntarselo directamente, me gustaria saberlo, ya que a través de los medios se oyen muchas cosas distintas y a menudo distorsionadas.
    Enhorabuena por su recuperación.

    victor on 8 Abril 2008 at 4:29 pm

  14. Sr. Duran,

    acabo de sentir al senyor Zapatero dient que estan executant amb Abertis l’ampliació a tres carrils de l’autopista AP-7. No és res més que l’ampliació a cost 0 per tal de renovar la concessió dels peatges, reduint l’amplada dels carrils a 3 metres (de 3′75 que hi havia), reduint els vorals al mínim legal i eliminant les mitjanes de l’autopista, i ho se perquè hi passo cada setmana per alli. En quant a l’aeroport del Prat ha fet referència a una incidència de només un dia, cosa que si més no, manca a la veritat, ja que passa en cada període de vacances que l’aeroport i la zona d’equipatges es col·lapsa. I ja el que faltava, dir que el AVE passa per Tarragona, doncs no. Passa pel centre de Lleida, pel centre de Barcelona (o si més no, pararà a Sants. Estem d’acord en que seria necessari que pares a l’estació de Passeig de Gràcia, però bé almenys a Barcelona tenen metro), i pararà al centre de Girona. A Tarragona passa a aproximadament 15 quilòmetres, sense cap més altre transport que els autobusos (no precissament de la empresa municipal de transports) o els taxis, però aqui ja entrariem en un altre debat d’àmbit autonòmic (amb el pla d’actuació pel Camp de Tarragona, presentat pel govern, sense un finançament, necessari, darrere). I és més, l’estació intercanviadora amb la interconnexió amb el corredor del mediterrani (és a dir, amb l’AVE Barcelona-València) estarà a Reus (o això sembla) que no és capital de província. En quant a infraestructures no ens poden enganyar, són necessaries més, com vostè ha dit en el debat, i ja va dir en campanya. Li va preguntar a la sra.Chacón i avui al candidat a la presidència del govern. Cap dels dos ha pogut dir-li una obra pública important que s’hagin dissenyat en els 4 anys de l’anterior legislatura, senzillament perquè no les han projectat. Sense uns pactes d’àmbit general, com diu, semblants als que van haver l’any 77 amb els “Pactos de la Moncloa”, no podrem avançar d’una forma adhient. Estem d’acord i li desitjo molta sort per tal que aconsegueixi tots els objectius que ha plantejat en defensa dels interessos de Catalunya.
    Salut!

    Frederic on 8 Abril 2008 at 8:01 pm

RSS "Feed" pels comentaris d'aquest post. TrackBack URI.

Deixi un comentari